Käyttöehdot

11.4.2024

Terms and Conditions

Palveluntuottaja: HemmaMed Oy - KotiLab

Asiakas: Henkilö joka tilaa laboratorionäytteet, näytteenoton tai etälääkärin vastaanoton, joko KotiLab verkkokaupasta tai asiakaspalvelun kautta sekä henkilö, jolle palvelu tuotetaan.

1. Sopimuksen syntyminen ja käyttöehtojen hyväksyminen

Sopimus syntyy Asiakkaan tehdessä tilauksen palveluntuottajan verkkosivujen tai asiakaspalvelun kautta.

Hyväksymällä tilauksen Asiakas hyväksyy palveluntuottajan määrittelemät käyttöehdot.

2. Asiakkaan tiedot ja tietosuoja

Asiakkaalta kerätään tilausta tehdessä nimi, henkilötunnus, osoite ja yhteystiedot. Tilauksen tekeminen kotisivujen kautta vaatii aina vahvaa tunnistautumista. Asiakkaan tiedot tallennetaan palveluntuottajan käyttämään Ajas-asiakashallintajärjestelmään. Asiakkaalta kerättyjen tietojen käytöstä ja rekisteröinnistä, on kirjattu KotiLab Rekisteriselosteessa.

3. Sähköposti

Tulokset lähetetään potilaalle suojatussa sähköpostissa.

Palveluntuottaja ei vastaa mahdollisista asiakkaan avoimessa sähköpostissa lähettämistä henkilötiedoista. Palveluntuottaja ei ole velvollinen tuottamaan sähköpostitse tilattuja palveluita, ellei Palveluntuottaja ja Asiakas ole asiasta erikseen sopinut.

4. Palvelu

Palveluntuottajan tarjoamaan palveluun sisältyy näytteidenotto ennakkoon sovitussa paikassa sekä Asiakkaan tilaamat tutkimukset tai näytteet, näytteiden kuljetus laboratorioon, näytteiden analysointi yhteistyökumppanin toimesta, tulosten ilmoittaminen suojatulla sähköpostilla asiakkaalle ja tulosten rekisteröinti OmaKantaan. Palveluntuottaja tarjoaa Asiakkaille lisäksi erikseen varattavissa olevaa etälääkärin vastaanottoa.

Palvelu tuotetaan asiakkaan ilmoittamassa osoitteessa. Asiakas on velvoitettu varmistamaan, että näytteen ottajalla on tarvittavat tiedot asiakkaan tavoittamiseksi. Mikäli palveluntuottaja ei pääse asiakkaan luokse palveluntuottajasta riippumattomasta syystä, on palveluntuottajalla oikeus veloittaa asiakkaalta näyttenottokäynnin hinta.

Palveluntuottaja pidättää oikeuden määrittää toimintansa palvelualueen ja koska tahansa laajentaa tai supistaa toimintansa palvelualuetta.

4. Palvelu

5. Tilauksen voimassaoloaika

Tuotteiden ja palvelun varaus on voimassa tilauksessa sovittuun näytteenottokäyntiin saakka.

6. Tulokset

Tulokset toimitetaan asiakkaalle suojatussa sähköpostissa kun Palveluntuottaja on saanut Asiakkan tulokset. Tulokset kirjautuvat myös OmaKantaan. Asiakas vastaa itse mahdollisten potilastietojen luovutusluvan antamisesta tai potilastietojen käyttökieltojen asettamisesta Kanta-järjestelmässä.

Mikäli Asiakkaalla ei ole mahdollisuutta vastaanottaa sähköpostia, voidaan tulokset lähettää myös kirjeenä. Kirjeestä peritään postitusmaksu.

Asiakas vastaa itse lääkärille hakeutumisesta, mikäli asiakkaan tulokset poikkeavat viitearvoista tai potilaalla on muita sairauteen viittaavia oireita. Asiakas voi myös erikseen tilata ajan KotiLab etälääkärin vastaanotolle.

7. Peruutusehdot

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukaan oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Jos asiakkaan tilaamaan palveluun on alle 14 vuorokautta, asiakas hyväksyy, että hänen tulee perua tilaus viimeistään näytteenottoa edeltävänä päivänä.

Asiakkaan tilaamat tuotteet ja palvelut voi perua maksutta näytteenottoa tai etälääkärin vastaanottoa edeltävänä päivänä. Alle vuorokauden sisällä tapahtuvista peruutuksista veloitamme näytteenottokäynnin tai vastaanottomaksun suuruisen peruutusmaksun.

Näytteenoton tai etälääkärin vastaanoton jälkeen, asiakkaalla ei ole peruutusoikeutta.

8. Hinnat

Tuotteiden ja palveluiden osalta noudatetaan kulloinkin voimassa olevaa hinnastoa. Palveluntuottaja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Mikäli palveluja tuotetaan palveluntuottajan määrittelemän ensisijaisen palvelualueen ulkopuolella, on palveluntuottajalla oikeus lisätä hintaan asiakkaan kanssa ennalta sovittu kilometrikorvaus.

9. Maksaminen

Asiakas sitoutuu maksamaan tilauksensa vahvistuksessa ilmoitetun hinnan.

Palveluntuottaja laskuttaa Asiakkaalta, Asiakaan tilaamat palvelut ja tutkimukset käynnin jälkeen. Lasku toimitetaan Asiakkaalle käynnin jälkeen toteutuneen näyteanalyysin perusteella, joko sähköpostitse tai postitse. Laskun maksuaika on 14 päivää, jonka jälkeen palveluntuottajalla on oikeus periä asiakkaalta viivästysmaksu. Maksukehoituksesta perimme 5€/ kehoitus.

10. Palvelua koskevat palautteet ja reklamaatiot

Mikäli palvelu tai tuote ei vastannut tilausta, tulee Asiakkaan olla yhteydessä KotiLab asiakaspalveluun sähköpostitse [email protected].

11. Vahingonkorvaus

Palveluntuottaja ei korvaa välillisiä vahinkoja.

Palveluntuottaja ei vastaa Asiakkaan omaisuudelle mahdollisesti aiheutuvasta välittömästä vahingoista.

Yhteystiedot

[email protected]

Asiakaspalvelu 029 002 0222